برگزاری موفق کلاس های مجازی دانشکده دندانپزشکی
برگزاری موفق کلاس های مجازی دانشکده دندانپزشکی
دانشکده دندانپزشکی سمنان، همزمان با تعطیلی دانشگاه ها و سیستم آموزشی کشور به دلیل شیوع بیماری کووید – 19، دانشکده دندانپزشکی بر آن شد تا از شیوه آموزش مجازی برای جبران کلاس های حضوری خود بهره گیرد.
برگزاری موفق کلاس های مجازی دانشکده دندانپزشکی
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی سمنان، همزمان با تعطیلی دانشگاه ها و سیستم آموزشی کشور به دلیل شیوع بیماری کووید – 19، دانشکده دندانپزشکی بر آن شد تا از شیوه آموزش مجازی برای جبران کلاس های حضوری خود بهره گیرد. برگزاری کلاس ها به صورت مجازی چنانچه با برنامه ریزی دقیق، فراهم سازی زیرساخت مناسب، اطلاع رسانی و آموزش مناسب اساتید و دانشجویان و تعریف سیستم پشتیبانی و نظارت همراه باشد، می تواند پاسخگوی نیاز اموزشی کشور در این دوره باشد.
این گزارش مجموعه اقداماتدانشکده دندانپزشکی سمنان را به تفصیل بیان می کند.
آشناسازی اساتید و دانشجویان با سامانه برگزاری کلاس های مجازی
تماس با کلیه اساتید گروه های تخصصی دانشکده جهت ایجاد زمینه ذهنی، امکانسنجی برگزاری کلاس ایشان به صورت مجازی، در خواست برای تهیه محتوای آموزشی مناسب
برگزاری یک کلاس آزمایشی توسط دکتر مهدی صالحی زین آبادی جهت آشناسازی اولیه اساتید با محیط مجازی
اطلاع رسانی به دانشجویان در خصوص برگزاری کلاس های مجازی از طریق سایت و کانال ها و گروهای موجود در فضای مجازی؛ پس از این اطلاع رسانی کارشناسان و مدیرگروهان با سعه صدر به پاسخگویی سوالات و شبهات دانشجویان در خصوص برگزاری کلاس های مجازی اقدام نمودند.
بارگذاری فیلم ها و جزوات کوتاه آموزشی برای استفاده از سامانه در گروه ها و کانال های ارتباطی اساتید
برگزاری کلاس های مجازی؛ شایان ذکر است این آموزش به صورت قدم به قدم در کانال های مجازی اساتید تا زمان شروع کلاس ها و حتی پس از آن، در حین برگزاری کلاس ها توسط دکتر لبیب زاده، نیز ادامه یافت و تجربیات به دست آمده از برگزاری کلاس های پیشین با سایر اساتید به اشتراک گذاشته شد.
آموزش به دانشجویان درخصوص ورود به سامانه و دروس تعریف شده مجازی و استفاده از ابزارهای کلاس، با بارگذاری فیلم ها و جزوات کوتاه آموزشی در کانال ها و گروه های ارتباطی
دروس تعریف شده توسط مدیرگروهان و اساتید هر درس بررسی شد و مشکلات احتمالی توسط خانم ربیعی کارشناس محترم آموزش برطرف گردید.
شکل گیری ستاد پشتیبانی و کنترل برگزاری کلاس ها توسط کارشناسان آموزش و IT در دانشکده
اعضای این ستاد به صورت آنلاین از ساعت 7:30 دقیقه صبح برگزاری کلاس های آموزشی را رصد کرده و تا ساعت 23 پاسخگوی آنلاین دانشجویان و اساتید و رفع مشکلات احتمالی آن ها هستند. اعضای این ستاد همه روزه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشکده حضور دارند.
کارشناسان آموزش حتی پس از پایان حضور خود در دانشکده، به صورت دورکاری در منزل، برگزاری کلاس ها را رصد و مشکلات احتمالی اساتید را پیگیری می کنند.
صحبت با دانشجویان و دلگرم نمودن آن ها
برخی از افراد از تغییرات به وجود آمده در روندهای معمول، دچار تشویش و نگرانی شدند. برای کمتر کردن این مشکل، ریاست محترم دانشکده، معاونان محترم آموزش و پژوهش، کارشناسان و مدیران گروه با دانشجویان، صحبت کرده و کوشش کردند نگرانی آن ها را کمتر کنند.
لینک کوتاه خبر :