ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ دﻓﺎﺗﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش در داﻧﺸﮑﺪه
1-طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضای هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده/بیمارستان
2 -تعریف و راهاندازی واحدهای عملیاتی مرتبط با شرح وظایف (مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
3 -تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت سالانه
4 -تدوین شیوهنامه تعامل، همکاری و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهای بالینی دانشکده/بیمارستان در صورت وجود
5 -شرکت مسوول دفتردر جلسات شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان با حق رای به عنوان عضو دائم
6 -شرکت مسوول دفتردر جلسات شورای پژوهشی دانشکده/بیمارستان (به صورت ترجیحی)
7 -ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت دوره ای
8 -ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دورهای
9 -اجرای اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شورای دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب
ﻣﺎده .2 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی درﺳﯽ:
-1 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﻈﺎم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی درﺳﯽ ﺑﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی در ﺣﺎل اﺟﺮا
-2 ﺗﺪوﯾﻦ ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی درﺳﯽ و ﭘﺎﯾﺶ و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﺟﺮا
-3 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺮای ارﺗﻘﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ آﻣﻮزشﻫﺎی اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﮐﻠﯿﻪ ﻋﺮﺻﻪﻫﺎی آﻣﻮزش
-4 اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره و ﻣﺸﺎرﮐﺖ در ﺗﺪوﯾﻦ و ﺑﺎزﻧﮕﺮی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی درﺳﯽ
-5 ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮی ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪﻫﺎی اﺳﺘﻔﺎده از روشﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻓﻌﺎل در ﻋﺮﺻﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ
ﻣﺎده .3 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی:
-1 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮای ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﯿﻮه ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی آﻣﻮزﺷﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎزﺳﻨﺠﯽ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی و اﺟﺮای دوره ﺑﺮای ردهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ و ﻣﺪرﺳﯿﻦ ﻏﯿﺮﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ
-2 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮای اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮای ردهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ و ﻣﺪرﺳﯿﻦ ﻏﯿﺮﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ
-3 اراﺋﻪ ﻣﺸﺎورهﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﻪ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ
-4 اﻧﺘﺸﺎر رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ
ﻣﺎده .4 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ﺳﻨﺠﺶ و ارزﯾﺎﺑﯽ داﻧﺸﺠﻮ:
-1 ﺗﺪوﯾﻦ و اﺟﺮای ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ارزﯾﺎﺑﯽ داﻧﺸﺠﻮ
-2 ﻣﺸﺎوره و ﻣﺸﺎرﮐﺖ در ﻃﺮاﺣﯽ اﺑﺰارﻫﺎی ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﻮرﺗﻔﻮﻟﯿﻮ و ﻻگ ﺑﻮک
-3 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﻧﻈﺎرت و اراﺋﻪ ﺑﺎزﺧﻮرد ﺑﺮ ﭘﯿﺎدهﺳﺎزی ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ارزﯾﺎﺑﯽ داﻧﺸﺠﻮ
ﻣﺎده .5 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ اﺳﺘﺎد:
-1 اﺟﺮای ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ اﺳﺘﺎد
-2 ﻧﻈﺎرت و ﭘﯿﮕﯿﺮی ﺗﺎﺛﯿﺮ اﺟﺮای ارزﺷﯿﺎﺑﯽ اﺳﺘﺎد ﺑﺮ ارﺗﻘﺎی ﻋﻤﻠﮑﺮد آﻣﻮزﺷﯽ
ﻣﺎده .6 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ:
1- ﻫﻤﮑﺎری در ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ
2- اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره در زﻣﯿﻨﻪ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ، ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺟﺮا و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﺟﺮای آن
3- همکاری و ﻣﺸﺎوره در اﺟﺮای اﻋﺘﺒﺎرﺑﺨﺸﯽ )ﺑﺮﻧﺎﻣﻪای، ﻣﻮﺳﺴﻪای و ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎﻧﯽ)
ﻣﺎده .7 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ﭘﮋوﻫﺶ در آﻣﻮزش، داﻧﺶﭘﮋوﻫﯽ و ﻃﺮحﻫﺎی ﻧﻮآوراﻧﻪ آﻣﻮزﺷﯽ:
-1 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﺗﺪوﯾﻦ ﺷﯿﻮهﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮای ﻃﺮحﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪای، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﻧﻮآوراﻧﻪ آﻣﻮزﺷﯽ، داﻧﺶﭘﮋوﻫﯽ آﻣﻮزﺷﯽ و ﭘﮋوﻫﺶ در آﻣﻮزش
-2 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزی ﺑﺮای ﺷﺮﮐﺖ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ در ﺟﺸﻨﻮاره ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻄﻬﺮی داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﮐﺸﻮری
ﻣﺎده .8 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ آﻣﻮزشﻫﺎی ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ:
-1 ﻫﻤﮑﺎری در اﺳﺘﻘﺮار و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ
-2 ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ و داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن در زﻣﯿﻨﻪ آﻣﻮزش ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ
-3 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﻃﺮاﺣﯽ و اﺟﺮای ﻧﻈﺎم ارزﺷﯿﺎﺑﯽ و ﭘﺎﯾﺶ آﻣﻮزشﻫﺎی ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ
ﻣﺎده .9 وﻇﺎﯾﻒ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ در ﺣﯿﻄﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ:
-1 راه اﻧﺪازی، ﺣﻤﺎﯾﺖ و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش داﻧﺸﮑﺪه
-2 ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت در ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی آﻣﻮزﺷﯽ اﻋﻀﺎی ﮐﻤﯿﺘﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش داﻧﺸﮑﺪه
-3 ﻫﻤﮑﺎری و ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی دﻓﺘﺮ اﺳﺘﻌﺪاد درﺧﺸﺎن